(I princip) alla var där

Huvudet dunkade. Ögonen var igen kletade av mascara. Svarta ringar kring ögonen. Stanken av alkohol blandat med smaken ifrån nattens bestyr gjorde mig illamående. Håret kändes som en allt mer misslyckad blekning, sandpapprat. Kläderna indränkt av rök och kroppen ömmade något fruktansvärt. Detta var inte jag!

Okej kläderna luktade rök, inget ja lägger under stolen. Resten kan du dock stryka ifrån listan. Som många förmodligen märkte av firades halloween i helgen. En tradition som i från början härstammar från Irland/Usa. Det som tog cirka en månad att planera är nu genomfört och förhoppningsvis uppskattades det hela. Runt 02.00 var jag en av de sista kvar i lägenheten. Plockade iordning för att kort senare bege mig hemmåt. Kvällen var över! Men för mig kändes det som att kvällen var över långt innan alla gått hem. Stämningen fanns inte riktigt där. Det kändes mer eller mindre stelt. Folk drog sig till dem de brukar umgås med. Grupperingar gjordes. Varför är ni så rädda för att släppa en annan människa in på ert liv?

Stod helt enkelt inte ut och behövde komma bort. Jag flydde för en stund. Då det helt enkelt inte hände så mycket fick ja ta del av ett flertal samtal. En del underligare än de andra. Och ett av dessa handlade om just det som höll på i rummet brevid, fester. Är det bara ja som blivit torr eller har jag helt enkelt vuxit till mig, när jag inte längre känner någon bubblande upprymdhet så fort någon nämner ordet fest. Alltmer börjar jag fyllas med ånget. Ångest över att behöva sätta på mig de där falska leendet som jag verkligen hatar och agera trevlig. Jag klarar det inte mer, det har pågått allt för länge.
Med åren blir vi äldre, mognare och med viss förhoppning även något klokare. Det känns annorlunda för mig. Till skillnad ifrån er flesta som fortfarande befinner er på samma ställe och stampar har jag tagit klivet och på många sett gått vidare. Har lämnat de sena utekvällarna på krogen bakom mig och börjat inse vad de är jag vill i mitt liv. Kan någon tala om för mig, känns det såhär. Har jag helt enkelt gått över tröskeln och blivit vuxen?


Kommentarer


‹ › Namn
‹ › Mejladress [visas inte]
‹ › Bloggadress

Spara uppgifter?
Sandra

Många av de jag och vi känner står och stampar på samma plats utan att ens försöka göra något åt sina liv. Festerna roar inte alls på samma sätt som de brukade och man orkar inte längre hålla på att springa ut varje helg som tidigare. Men en och annan gång dyker det upp en fest som blir rolig och en och annan gång är det trevligt att träffa folk. Jag undrar dock, vad hände med filmkvällarna?! Menmen. Hoppas du hade kul igår i alla fall. Pusspuss på dig!

2009-11-02 @ 01:58:08
URL: http://immortal.blogg.se/
Markus S

låter som du blivit Vuxen ja. visst.. vuxna festar dom med men inte lika ofta. ja har aldrig kännt ett jättesug för fester ( vilket du kanske vet) men alla är vi olika :)

2009-11-02 @ 16:32:25